تئوری یا پراگماتیزم؟ | پرتال خبری ماهین نیوز
      جمعه - ۱۷ دی ۱۳۹۵      11863      1886 بازدید   

کاربر گرامي، سلام
در تاريخ دوشنبه ۹۵ دي ۲۰ نوشته شما با عنوان تئوري يا پراگماتيزم؟ برگزيده شده و در جايگاه پيوندها در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب اسراء و دبير سرويس آن منيره غلامي توکلي بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.

چالشهای بعد از انقلاب، مانند علم مبارزه انقلابی، همیشه بین دو قطب عمل و وعده، حرف زدن و اجرا کردن و یا به اصطلاح علمی آن: پراگماتیزم و تئوری سرگردان است. فرقی نمی کند: مسئولین شهوت حرف زدن یا سخنرانی داشته باشند، یا عملزده و مجری بی قید و شرط باشند. که هردو در انتهای این ترازوی مردمی قرار دارند. و طبیعتا اگر یکی بر دیگری سبقت پیدا کند، و و وزن آن سنگینتر باشد، جامعه دچار عدم تعادل می شود. تقسیم بندی این حوزه در بین اشخاص: و یا ارگانها هم نتیجه خوبی ندارد، زیرا افراد یا سازمان های مسئول تئوری، در کانال خودشان الینه می شوند! و مسئولان اجرایی هم، ایزوله در پست های سازمانی و دستور العمل ها می گردند: که فقط بخشنامه کاشته و گزارش درو می کنند. در اسلام هم همینطور است، یعنی به هردو توجه شده است:مثلا می گویند شغل قصابی یا کفن فروشی مکروه است، زیرا قصاب در اثر کشتار بی رویه گوسفندان، قسی القلب شده و گاه ممکن است: به انسان ها هم تعرض نماید. زیرا بر اثر تکرار این عمل، از صدای خرخر حیوان زیر چاقو، مانند یک موسیقی لذت می برد. اما در مقابل گفته شده هر انسانی باید: سعی کنید قربانی یا گوسفند نذری را خودش ذبح کند. تا هم شرایط ذبح را بشناسد، و هم اینکه از دیدن خون وحشت زده نشود. در همه مشاغل و حتی عبادات همینطور است، اگر شخصی به نماز خواندن عادت کند! یعنی فقط براساس عادت کاری را انجام دهد، گفته می شود که خشوع قلبی ندارد، و نماز او ارزشی ندارد. انسان هربار که نماز می خواند، باید بداند با یک شخص مهمی در حال گفتگو است، و حواس خود را جمع کند. به همین دلیل وقتی حضرت موسی ع، به آن چوپان تعرض می کند که: چرا نماز خود را درست نمی خواند؟ خداوند می فرماید: ما درون را بنگریم وحال را، نی برون را بنگریم و قال را!
جشنواره عمار و بانکداری الکترونیکی و.. امثال این امور، که مورد تایید نظام هستند و: مردم هم با استقبال بی نظیری سراغ آن می روند، در طول مسیر خود ممکن است: دچار عملزدگی شود، و از تئوری غافل بماند. درست همانگونه که سخنرانی های مسئولین، بر اثر تکرار چنان شود که: فقط در حد تئوری باقی بماند، و بسیار: از اجرا نشدن حرفهای خود، گله کنند. ما نیاز داریم تا برای ثروت های جدیدی که: از سوی انقلاب اسلامی یا نظام جمهوری اسلامی تولید می شود، نظام ارزشی تعریف کنیم و: از هدر رفتن نیروها در مسیر بی راهه جلوگیری کنیم. تدوین اهداف و استراتژی ها، باید در درون همین افراد عملگرا صورت گیرد. و الا تدوین آئین نامه توسط: شورای فرهنگ عمومی که دستی بر آتش ندارد، همان روی کاغذ می ماند! و آقایان عماری ها هم کار خودشان را می کنند. که نهایتا به جشنواره فجر دیگر تبدیل شده، و بالاخره سر از اسکار در می آورند. یعنی عدم تدوین سیستم ارزشی، یا تعیین دستوری آن، دوغ و دوشاب را با هم یکی می کند! و بعد از سالها مبارزه با طاغوت، می بینیم که آنها هم بهتر از ما فکر می کردند! ولی در عمل بود که ساقط شدند.
Theory or: pragmatism?
After the revolution challenges, such as the science of revolutionary struggle, always between two poles of action and promises, talk and run out or the so-called science: the theory of pragmatism and wandering. It does not matter: the authorities have the desire to talk or lecture, or acted as a presenter is unconditional. At the end of the balance both people. And, of course, if one will overtake the other, and its weight is heavier, society becomes imbalanced. The scope of division among the people: or organ is not a good result, because individuals or organizations responsible for the theory, the channels themselves are alienating! And executive authorities, the isolated post in the organization and training are: a circular only planted and harvest reports. In Islam, too, that the two considerations: for example, say Occupation retail butcher or shroud is an abomination, because the butcher as a result of indiscriminate slaughter sheep, heartless, and sometimes may be offensive to the humans. Repeat this action as a result, the sound of the animal snoring under the knife, such as a music enjoyed. But in the face of every human being must be told: Try the victim or his sheep to slaughter his vow. To know the conditions of slaughter, and not being terrified of the sight of blood. As in all professions and even worship is, if a person is accustomed to pray! That is, only do by habit, is said to have no heart humility, and prayer is worthless. Every man who prays, must know is in talks with an important person, and gather your senses. That’s why when Moses, peace be upon him, to shepherd the offensive: why not just read their prayers? God says: We have to look into your present, straw and cry out to look at it!
Ammar Festival and :electronic banking, etc., etc. These issues, which are approved by the system: people know where they are going with a great welcome, along your route possible: with action to be damaged, and remain unaware of the theory. Just as the speeches by officials, so that by repeating: just stay at the level of theory, and much of his career did not run, complain. We need to new wealth that is produced by the Islamic Revolution or the Islamic Republic, we define and value system: the devious route to avoid wasting power. Goal setting and strategies must be within the same pragmatic people. Otherwise regulatory authority by the General Council that no hand in the fire, remains the same on paper! And Mr. Ammar also has their: own work. Which :eventually turned into the festival, and eventually bring Oscar. The failure to develop value systems, or set the agenda for it, buttermilk and yogurt together one does! And after years of fighting evil, we find that they are better than we thought! But in practice that were downed.
نظرية أو البراغماتية؟
بعد تحديات الثورة، مثل علم النضال الثوري، ودائما بين اثنين من أقطاب العمل والوعود، والحديث ونفد أو ما يسمى العلم: نظرية البراغماتية والتيه. لا يهم: السلطات لديها الرغبة في التحدث أو محاضرة، أو بمثابة مقدمة لغير مشروط. في نهاية التوازن الشعبين. وبطبيعة الحال، إذا كان أحد ستتفوق على غيرها، وزنها أثقل، ويصبح المجتمع غير المتوازن. نطاق الفرقة بين الناس: أو الجهاز ليس نتيجة جيدة، لأن الأفراد أو المنظمات المسؤولة عن نظرية، وقنوات أنفسهم ألين! والسلطة التنفيذية، وآخر معزولة في التنظيم والتدريب هي: دائرية تقارير فقط المزروعة والحصاد. في الإسلام، أيضا، أن الاعتبارين: على سبيل المثال، يقول الوظيفة جزار التجزئة أو كفن رجس، لأن جزار نتيجة الأغنام العشوائي الذبح، بلا قلب، وأحيانا قد تكون مسيئة إلى البشر. كرر هذا الإجراء نتيجة لذلك، صوت الشخير الحيوان تحت السكين، مثل الموسيقى استمتع. ولكن في وجه كل إنسان يجب أن يقال: حاول الضحية أو غنمه لذبح نذره. لمعرفة شروط الذبح، وعدم بالرعب من منظر الدم. كما هو الحال في جميع المهن وحتى العبادة، إذا اعتاد الإنسان في صلاته! وهذا هو، لا فقط من هذه العادة، ويقال أن ليس لديهم تواضع القلب، والصلاة لا قيمة لها. كل رجل يصلي، يجب أن تعرف في محادثات مع شخص مهم، وجمع حواسك. لهذا السبب عندما موسى، صلي الله عليه وسلم، لرعاية الهجوم: لماذا لا مجرد قراءة صلواتهم؟ يقول الله تعالى: علينا أن ننظر إلى حاضرك والقش وتصرخ لننظر في الأمر!
مهرجان عمار والخدمات المصرفية الإلكترونية، الخ، الخ هذه القضايا، التي وافق عليها النظام: الناس يعرفون أين هم ذاهبون مع ترحيبا كبيرا، على طول مسارك الممكن: مع العمل للتلف، ويظل غافلا عن هذه النظرية. كما أن الخطابات من قبل المسؤولين، بحيث بتكرار: مجرد البقاء على مستوى النظرية، وجزء كبير من حياته المهنية لم يتم تشغيل، يشكو. نحن بحاجة إلى الثروة الجديدة التي يتم إنتاجها من قبل الثورة الإسلامية أو الجمهورية الإسلامية، التي نحددها ونظام القيم: الطريق الملتوية لتجنب هدر الطاقة. إعداد واستراتيجيات الهدف، يجب أن يكون ضمن نفس الأشخاص عملي. السلطة التنظيمية خلاف ذلك من قبل المجلس العام التي لا يد في النار، لا يزال هو نفسه على الورق! ولها السيد عمار أيضا عملهم. والتي تحولت في نهاية المطاف إلى المهرجان، وفي نهاية المطاف تحقيق أوسكار. الفشل في تطوير نظم القيم، أو وضع جدول لذلك واللبن والزبادي معا واحد لا! وبعد سنوات من القتال الشر، نجد بأنهم أفضل مما كنا نظن! ولكن في الممارسة العملية التي تم اسقاطها.
Nəzəriyyəsi və ya praqmatizm?
praqmatizm və gəzən nəzəriyyəsi: həmişə iki fəaliyyət və vədlər, müzakirəsi dirəkləri və tökülmək və ya qondarma elm arasında belə inqilabi mübarizənin elm kimi inqilab problemlər, sonra. Fərq etməz: hakimiyyət danışmaq arzusu və ya mühazirə, və ya bir aparıcı kimi çıxış şərtsiz var. balans, həm də insanlar sonunda. bir digər keçəcəyi təxmin edilir və onun çəkisi ağır əgər, əlbəttə, cəmiyyət imbalanced olur. insanlar arasında bölünməsi daxilində: nəzəriyyə üçün məsuliyyət şəxslər və ya təşkilatlar, kanallar özlərini Aline çünki və ya orqan, yaxşı bir nəticə! Və icra hakimiyyəti orqanları, təşkili və təlim təcrid post var: dairəvi yalnız əkilmiş və məhsul bildirib. İslamda da iki mülahizələr ki, məsələn, sənət pərakəndə qəssab demək və ya bəzən dolaşıq qırğın qoyun, mərhəmətsiz, və nəticəsində qəssab insanlar üçün təhqiredici ola bilər, çünki kəfən, ikrah yaradar. nəticəsində bu hərəkəti təkrarlayın, bıçaq altında snoring heyvan səs, bir musiqi kimi idilər. Amma hər insanın qarşısında izah edilməlidir: əhdini qırğın qurban və ya onun qoyun edin. qırğın şərtləri bilmək, və qan görüncə dəhşətə deyil. bütün peşə və hətta ibadət kimi bir adam vərdiş əgər, dua! Bu, yalnız bunu vərdiş ilə, heç bir ürək itaətini var dedi və dua dəyərsiz edir. bilməlidir dualar hər bir insan, əhəmiyyətli bir şəxs ilə danışıqlar aparır və hissləri toplamaq. niyə yalnız onların namaz oxumaq: Moses, salamı olsun zaman, hücum çobanlıq etməyə Ona görə? Allah deyir: Biz indiki, saman baxmaq və ona baxmaq üçün fəryad var!
və s. Ammar Festival və elektron bank, və s sistemi tərəfindən təsdiq edilir Bu məsələlər: insanlar mümkün marşrutu boyunca böyük bir qarşılama ilə gedir harada bilirik fəaliyyət ilə zərər və nəzəriyyəsi xəbərsiz qalır. Just rəsmiləri tərəfindən Çıxışlardan kimi, təkrar ki: yalnız nəzəriyyə səviyyəsində qalmaq və onun karyerasının çox run deyil, şikayət. Biz müəyyən dəyər sistemi İslam İnqilabının və ya İslam Respublikası tərəfindən istehsal yeni sərvət lazımdır: qeyri-səmimi marşrutu güc israf qarşısını almaq üçün. Məqsəd qəbulu və strategiyaları, eyni praqmatik insanların çərçivəsində olmalıdır. yanğında heç bir tərəfdən, kağız üzərində eyni qalır ki, General Şurasının Əks halda tənzimləyici orqanı! Və cənab Ammar da öz iş var. Hansı nəhayət şenliği çevrildi və nəticədə Oscar gətirir. uğursuzluq dəyəri sistemləri inkişaf və ya bunun üçün gündəliyi təyin etmək, ayran və yoğurt birlikdə bir yoxdur! Və döyüş pis il sonra, biz düşündük daha yaxşı ki, tapa! Lakin praktikada salınan ki.

ویدئو های مشابه

همایش و نمایشگاه صنایع غذایی روسیه پنج‌شنبه ۱۱ آبان در تهران برگزار می‌شود. به گزارش دنیای اقتصاد، در پی تقویت مناسبات تجاری میان صنایع مختلف ایران و روسیه، این بار فعالان صنایع غذایی این کشور برای برقراری ارتباط تجاری با همتایان ایرانی خود، به تهران سفر می‌کنند.

ایران و روسیه در سال های اخیر روابط نزدیکی در امور سیاسی و مسائل منطقه ای برقرار کرده اند. در این میان یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های همکاری میان دو کشور می‌تواند صنعت موادغذایی باشد، چراکه در ایران محصولاتی همچون «میوه»، «سبزیجات»، «خشکبار» و «زعفران» وجود دارد که در روسیه مشتری فراوان دارد و برخی مواد فرآوری شده روسی نیز می‌تواند بازار خوبی در ایران داشته باشد.

از این رو مرکز صادرات روسیه (Russian Export Center) اقدام به برگزاری همایش و نمایشگاه مواد غذایی روسیه با حضور بیش از ۳۰ شرکت پیشتاز در صنایع‌غذایی این کشور در ۱۱ آبان‌ماه در هتل پارسیان آزادی کرده است. مرکز صادرات روسیه در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۵ توسط دولت این کشور به‌عنوان زیرمجموعه بانک «Vnesheconombank» به ‌منظور کمک و توسعه به صادرات تاسیس شده که کمک آن شامل کمک‌های مالی و ساختاری برای بازرگانان و تولیدکنندگان است.

در این رویداد قرار است فعالان اقتصادی دو کشور با توانمندی‌های طرفین در زمینه تولید، تامین، شبکه توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصلی آشنا شوند.

همچنین این نمایشگاه این امکان را برای طرف های ایرانی فراهم می‌آورد تا نیازها و درخواست‌های خود را مستقیما به تولیدکنندگان و واردکنندگان روسی با همکاری و پشتیبانی مرکز صادرات روسیه و بیمه دولتی صادرات روسیه ارائه کنند.

[Forwarded from عرفان]
🔸 پسر: پدر چرا بعضیا با اسلام مخالف هستن؟!
🔹 پدر: اسلام کهنه‌ست، مال اعراب ۱۴۰۰ سال پیشه و خرافه‌ست پسرم… فقط گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک.
🔸 پسر: جمله ای که گفتین از کیه؟
🔹 پدر: زرتشت گفته
🔸 پسر: زرتشت کی هست؟
🔹 پدر: پیغمبر ایرانیه که ۲۵۰۰ سال پیش زندگی می کرده.
🔸 پسر: این که خیلی کهنه تره!
🔹 پدر : 😕
🔸 پسر: پدر، یعنی الان ما باید زرتشتی باشیم؟
🔹 پدر: آره دیگه، دین عربا ارزونی خودشون، اونا به ایران حمله کردن و به زور ما رو مسلمون کردن.
🔸 پسر: پس چرا وقتی مغول حمله کرد ما بودایی نشدیم تازه اگه حمله ی یه مهاجم به یه کشور دیگه مساوی باشه با پذیرفتن دین مهاجمین از سوی مردم اون کشور، چرا وقتی ایرانی ها، رومی ها رو شکست دادن مردم روم زرتشتی نشدن؟!
از این گذشته اندونزی بزرگترین کشور مسلمونه، عربا که دیگه به اونجا حمله نکردن، پس چه جوریه که همه مسلمونن؟! اونجا که دیگه شمشیری تو کار نبوده!
🔹 پدر: 😕
🔸 پسر: پدر، این کوروشی که تو این همه ازش تعریف میکنی راستی راستی کبیر بوده؟!
🔹 پدر: آره پسرم، خیلی بیشتر از اونی که فکرشو میکنی کبیر بوده.
🔸 پسر: پس چرا هیچ ادیب و دانشمندی یا هیچ شاعری اسمی ازش نبرده؟! مثلا چرا اسمی ازش تو شاهنامه ی فردوسی نیست، یا تو این همه شعر از حافظ و سعدی و مولوی و سنایی و عطار و رودکی و خیلی های دیگه هیچ اثری از این عمو کوروش نیست؟!
🔹 پدر: 😕
🔸 پسر: پدر، مگه دیشب اون آقاهه تو ماهواره نمی گفت یه ایرانی اعتقاداتشم باید ایرانی باشه و دین عرب بدرد خودش میخوره؟
🔹 پدر: آره میگفت، خوبم میگفت.
🔸 پسر: اما پدر، خود آمریکایی ها و اروپایی ها که ادعا میکنن مسیحی هستن؟
🔹 پدر: خب که چی؟
🔸 پسر: پس چرا اونا خودشون پیرو دینی شدن (مسیحیت) که منشأش از یک کشور دیگه در آسیا است؟! چرا مسیحیت برای اونا بیگانه نیس، و کلی هم براش تبلیغ میکنن، اما اسلام برای ما باید بیگانه باشه؟!
🔹 پدر: 😕
🔸 پسر: پدر، یه سوال دیگه…
🔹 پدر: نه دیگه کافیه!

♦️ امام علی (ع) :
اندکی حقیقت، نابود کننده ی بسیاری از باطل هاست.

🌺کانال عرفان🌺

https://telegram.me/joinchat/B9_3rzvfLt3sNkk2m5v3wA
[Forwarded from عرفان]
زیبا ترین دختر دنیا ❤️
بر گزیده ای از علامه جعفری
از علامه محمد تقی جعفری فیلسوف و مفسر بزرگ می پرسند چی شد که به این کمالات رسیدی ؟!
علامه می گوید که هر چه دارد از کراماتی است که به دنبال یک امتحان الهی نصیبشان شده او خاطره ای تعریف می کند :«ما در نجف در مدرسه صدر اقامت داشتیم . خیلی مقید بودیم که ، در جشن ها مجالس جشن بگیریم ، و ایام سوگواری را سوگواری می گرفتیم ، شبی مصادف شده بود با ولادت حضرت فاطمه (س) نماز مغرب و عشا می خواندیم و یک شربتی می خوردیم آنگاه با فکاهیاتی مجلس جشن ترتیب می دادیم .
یک آقایی به نام آقا شیخ حیدر علی اصفهانی ، که نجف آبادی بود، معدن ذوق بود کتابی هم نوشته بود به نام شناسنامه خر . آن ایام مصادف شده بود با قلب الاسد (۱۰ الی ۲۱ مرداد ) که ما خرما پزان می گوییم نجف با ۵۰ درجه خیلی گرم می شد . آن سال در اطراف نجف باتلاقی درست شده بود و پشه هایی بوجود آمده بود که عربهای بومی را اذیت می کرد ما ایرانیها هم که ، استراحت نداشتیم . آن سال گرما قابل تحمل نبود دیگر اینکه حجره من رو به شرق و مخروبه بود . فروردین را در آنجا بطور طبیعی مطالعه می کردم و می خوابیدم . اردیبهشت هم مقداری قابل تحمل بود ولی دیگر از خرداد امکان استفاده از حجره نبود . وقتی می خواستم بروم از حجره کتاب بردارم مثل این بود که با دست نان را از داخل تنور بر می دارم ، در اقل وقت و سریع !
با این تعاریف این جشن افتاده بود به این موقع ، ما بعد از شب نشستیم ، آقا شیخ حیدر علی اصفهانی که ، کتابی هم نوشته بنام « شناسنامه خر » آمد. مدیر مدرسه آقا سید اسماعیل اصفهانی هم بود ، به شیخ علی گفت : آقا شب نمی گذره ، حرفی داری بگو ، ایشان کاغذ روزنامه در آورد . عکس یک دختر بود که ، زیرش نوشته بود « اجمل بنات عصرها » « زیباترین دختر روزگار » گفت : من درباره این عکس سوالی می کنم . اگر شما را مخیر کنند بین اینکه با این دختر بطور مشروع ازدواج کنید و یک لحظه هم خلاف شرع نباشد یا اینکه جمال علی (ع) را مستحبا زیارت و ملاقات کنید . کدام را انتخاب می کنید .
سوال حساب شده بود . طرف دختر حلال بود و زیارت علی (ع) هم مستحبی . گفت آقایان واقعیت را بگویید . جا نماز آب نکشید ،درست جواب دهید. اول کاغذ را مدیر مدرسه گرفت و نگاه کرد و خطاب به پسرش گفت : سید محمد! ما یک چیزی بگوئیم نری به مادرت بگوئی ها؟ معلوم شد نظر آقا چیست. شاگرد اول ما نمره اش را گرفت! همه زدند زیر خنده.
کاغذ را به دومی دادند. نگاهی به عکس کرد و گفت: آقا شیخ علی، وقتی (مدیر مدرسه) اینطور فرمودند مگر ما قدرت داریم که خلافش را بگوئیم. آقا فرمودند دیگه! خوب در هر تکه خنده راه می افتاد. نفر سوم گفت : آقا شیخ حیدر این روایت از امام علی (ع) معروف است که فرموده اند « یا حارث حمدانی من یمت یرنی » (ای حارث حمدانی هر کی بمیرد مرا ملاقات می کند) پس ما انشاالله در موقعش جمال علی (ع) را ملاقات می کنیم! باز هم همه زدند زیر خنده، واقعا سوال مشکلی بود.یکی از آقایان گفت : آقا شیخ حیدر گفتی زیارت آقا مستحبی است؟ گفتی آن هم شرعی صد در صد؟ آقا شیخ حیدر گفت : بلی. گفت : والله چه عرض کنم (باز هم خنده حضار نفر پنجم من بودم. این کاغذ را دادند دست من. دیدم که نمی توانم نگاه کنم، کاغذ را رد کردم به نفر بعدی، گفتم : من یک لحظه دیدار علی (ع) را به هزاران سال زناشویی با این زن نمی دهم. یک وقت دیدم یک حالت عجیبی دست داد. تا آن وقت همچو حالتی ندیده بودم. شبیه به بیهوشی بلند شدم. اول شب قلب الاسد وارد حجره ام شدم، حالت غیر عادی، حجره رو به مشرق دیگر نفهمیدم یک دفعه دیدم یک اتاق بزرگی است یک آقایی نشسته در صدر مجلس، تمام علامات که شیعه و سنی درباره امام علی (ع) نوشته در این مرد موجود است. یک جوانی در سمت راستم نشسته بود. پرسیدم این آقا کیست؟ گفت : این آقا خود علی (ع) است، من سیر او را نگاه کردم. آمدم بیرون، رفتم همان جلسه، کاغذ رسیده دست نفر دهم، رنگم پریده بود. شاید مرحوم شمس آبادی بود خطاب به من گفت : آقا شیخ محمد تقی شما کجا رفتید ؟ نمی خواستم ماجرا را بگویم، اگر بگم عیششون بهم می خوره، اصرار کردند و من بالاخره قضیه را گفتم ، خیلی منقلب شدند. خدا رحمت کند آقا سید اسماعیل ( مدیر ) را خطاب به آقا شیخ حیدر گفت : آقا دیگر از این شوخی ها نکن، ما را بد آزمایش کردی. این از خاطرات بزرگ زندگی من است».

-۱۶:۴۶- پایگاه اطلاع رسانی حشدالشعبی به نقل از یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق اعلام کرد که شهر القائم در غرب الانبار کاملا آزاد شده است.

-۱۸:۳۰- سپهبد عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات آزادسازی غرب الانبار گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم مرکز القائم، حی الجماهیر، حی السلام، حی الرساله، حی الیرموک، حی الامین و منطقه الملعب این شهر را آزاد ساختند.

فرمانده عملیات آزادسازی غرب الانبار گفت که بسیج مردمی منطقه ای به نام سعده در شرق الکرابله در جنوب رود دجله را آزاد ساخت و پرچم عراق را در آن برافراشت.

به گزارش العالم؛ هدف از این عملیات علاوه بر آزادسازی آخرین نقاط خاک عراق از اشغال داعش، جداسازی القائم از مرزهای سوریه و بدست گرفتن کنترل آن توسط نیروهای عراق وجلوگیری از فرار این عناصر به سمت سوریه و آمادگی برای حمله مجدد احتمالی یا دریافت نیرو و کمک از البوکمال در سوریه است.

داعش در بخش غربی منطقه القائم برای تسهیل فرار خود تعدادی از غیر نظامیان را به عنوان گروگان و سپرانسانی مورد استفاده قرار می دهد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که شهر القائم به زودی از چنگ داعش آزاد می شود.

«والی» داعش در القائم روز گذشته در یک حمله هوایی هنگام فرار به سمت سوریه کشته شد.

روز گذشته حيدر قاسم فرمانده میدانی عراقی به خبرنگار العالم گفته بود: نیروهای عراقی در روستای السلمان و در فاصله حدود ۷ کیلومتری شهر القائم مستقر خواهند شد.

این فرمانده میدانی تاکید کرد: نیروهای ارتش عراق به همراهی لشکر امام علی علیه السلام درآمادگی کامل هستند.

۱۷ مهر ۱۳۹۶ 0 1822 بازدید  
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ 0 2728 بازدید  
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ 0 5391 بازدید